Friday, May 18, 2018

Ramadhan 1439H

Bismillah...
Assalamualaikum w.b.t


Selamat menunaikan rukun Islam yang ke-5 kepada seluruh umat Islam di dunia!
Ahlan wa sahlan ya Ramadhan
Kedatanganmu penuh berkat
Kehadiranmu penuh rahmat
Maka janganlah kita sia-siakan kedatangan Ramadhan kali ini


Syukur alhamdulillah, isu pilihan raya kian beransur
Dan semua rakyat Malaysia sangat terharu dan kagum dengan Tun M
Semalam DS Anwar Ibrahim pun dikeluarkan
Doaku semoga Malaysia terus aman, damai, harmoni, berkasih sayang dan bersatu padu
Aamiin ya Rabbal Alamin
**doa masa bulan puasa, inshaa ALLAH makbul


Ramadhan kali ini aku sambut di Kota Samarahan
Walaupun ada niat untuk merahsiakan keberadaan aku di bumi ini
But well, actually no one is looking for me
As if I'm the most wanted person lah konon
Nak rahsia-rahsia bagai
Actually I don't like share everything to the world
But since I'm no one, why not?
I mean, who even care about my existence?
CIA? NASA? **smirks*
NO ONE!


Jadi, kadangkala berahsia itu kelihatan misteri
Dan juga mengundang sifat ingin tahu
Tetapi seringkali juga mendatangkan rasa jengkel
Seolah-olah aku ini insan yang paling dikenali
Tapi, kalau aku dikenali ramai
Pastilah data aku semuanya bergelimpangan di internet
Google nama aku, nah!
Emmm... Ada gambar aku lah... ><


Tapi itu untuk urusan P&P
Dan gambar aku tersebut proper je
Bukannya yang tidak-tidak
(Nauzubillah min zalik!)


Okay...
Berbalik kepada tajuk diatas
Tahun lepas
Aku meraikan Ramadhan dengan younger sis di kediaman beliau
Still somewhere in Malaysia
But my parents didn't know about that
Because there's a thing that happened to me 
Which also they didn't know about that
So, do me a favour, please?
If you guys happened to know my parents
Please don't mention about last year to them
They know nothing about it!


It's not like I'm being such a rebellious child 
It's just, I don't want them to worry about me
They worried enough about my siblings and I while we were kids
And knowing that, I think I shouldn't let them worry anymore
Besides, we are all adults now
So, the choices is ours
Urmmm.. it depends actually
But, I'd prefer saying sorry instead of asking for permission
Just like what Datuk Ustaz Kazim Elias said in one of his ceramah
*hihihihi*


Ramadhan di Sarawak is a bless
Sungkai (or maybe sungkey?) lebih awal berbanding Semenanjung
Tapi sedikit lewat berbanding Sabah
Yang penting, I have what I want to eat 
Bazaar Ramadhan in such approachable distance
Tak macam tahun lepas
Which we had to go to the bazaar before 
Or else, you'll be breaking your fast in car later


Teringat kenangan kat bazaar Ramadhan tahun lepas
"lagi sepuluh menit, bukanya di sini"
*hahahahahahahaha*
Situasi tersebut berlaku disebabkan warga asing tersebut mengejar waktu berbuka
Dan kawannya masih sibuk mencari-cari makanan
Makanya temannya itu sebal!
*it's normal if you read it in Indonesian slang*
Aduiii... aku asyik sebut benda tu je kat adik aku lepas tu


Sebenarnya apa yang aku nak sampaikan?
Aku sendiri pun tak pasti
ALLAHU...
Ramadhan kali ni, aku berjaya terawih sendirian
Sebab aku bukan jenis manusia yang rajin ke surau
Makanya tiada masalah untuk terus beribadah meski tiada siapa tahu
Biarlah itu menjadi rahsia antara aku dan Tuhanku


Minggu depan aku punya satu paper
Paper ICT on 23rd May
And in few weeks time, I'll be home
YEAAAYYY!!!! 


Cukuplah rasanya aku membebel di bulan puasa ni
Sekian sahaja
Ampun maaf zahir batin andai tersalah kata terusik jiwa
Wassalam


No comments:

Post a Comment