Tuesday, March 10, 2015

Random

Bismillah...

Dari hari tu lagi aku nak muntahkan apa yang ada dalam otak aku ni
Tak larat nak mengingat dah
**that's why this post named as above :)


Dulu Mr Ayahumi pernah berpesan:
"hiduplah kamu seperti ikan. di laut, tidak masin. di sungai, tidak tawar"
Dan dulu aku pernah berpegang pada pesan beliau
Tapi recently aku teringat akan pesan tersebut dan termangu seketika
Lama aku berfikir...
Itu ikan. Kita manusia. Mana sama.


Ya, aku akui sebagai manusia kita kekadang kena berubah
Ikut persekitaran, macam sesumpah
Tapi ikan hebat jugak
Di laut masih dipanggil ikan, di sungai pun dipanggil ikan
Ah.. Pening pulak nak berdebat tentang ikan dan sesumpah
**sebenarnya dah lupa apa nak ditulis :P


Ada lagi benda yang paling aku pegang
"ALLAH takkan menguji hamba-NYA melebih kemampuan mereka"
Ini yang aku bisik dan tiupkan pada diri bila memacam benda jadi
Sebab aku mampu, jadi ALLAH uji
Kalau tak, ALLAH takkan bebankan aku


Another thing...
Lima minggu lagi, berakhirlah latihan industri aku
hip hipp hooorrraaayyy...!!!
Dan majlis konvokesyen mungkin diadakan selepas Aidilfitri
Insyaa ALLAH.. ALHAMDULILLAH kalau dipercepatkan


And I had a conversation with ICT Dept of TBS Kuching tengahari tadi
They asked me what am I gonna do after graduated
Then selambanya aku tanya, why, are there any vacancy at ICT Dept?
They answered if you wanna join us, why not? Sure...


Tapi aku akan pertimbangkan lagi benda ni
Sekadar dalam perancangan jerrr..
Tak perlu lah nak mengharap sangat
Ada, adalah, tak ada, ada lagi benda lain boleh buat


Antara benda yang aku pertimbangkan... :
Satu, where? Kuching.
Dua, where to live?
Tiga, how am I going to work?
Empat, why must so far?
** hahahaha dah namanya sekadar perancangan...


Tengok lah dulu dalam bulan Mei nanti
Kalau tak ada sapa sudi ambik aku bekerja
Kerja kat Kuching pun jadi lah..


Okey... sorry for the crap
Phir milenge chalte chalte
Wassalam..